dimecres, 4 de març de 2015

Mapa conceptual


Mapa conceptual 
La tercera sessió de Programes Multimèdia Infantils i Juvenils va estar dedicada a la presentació de diferents plataformes per crear mapes conceptuals, de les quals havíem d'escollir una, per tal de crear un mapa conceptual amb 5 conceptes sobre l'assignatura que es van exposar a l'aula.

Personalment vaig escollir el programa Webspiration classroom perquè la seva utilització em va ser més senzilla. Cal dir que és una plataforma online, en la qual has de crear un usuari i es pot utilitzar només durant 30 dies de forma gratuïta.

Per una banda, en relació a la taxonomia de bloom, aquesta aplicació està relacionada amb el verb comprendre, ja que, els alumnes a partir d'aquesta: resumeixen, classifiquen, situen i interpreten ,entre altres accions. Pel que fa al model SAMR té un impacte de redefinició, perquè la tecnologia permet la creació de noves tasques , prèviament inconcebibles.

Per altra banda. la interfície no és néta ni organitzada i està molt carregada de funcions, la qual cosa dificulta el seu ús. A més, la interactivitat és comunicativa, ja que, pots compartir el teu mapa conceptual amb altres persones.

A més, aquesta plataforma et permet compartir els mapes conceptuals.

La seva utilització pot ser molt útil, ja que es pot utilitzar per tal que els alumnes creïn mapes conceptuals per a estudiar o que tinguin relació amb algun article a partir del qual els alumnes hagin de seleccionar els idees més importants. Bé, podria ser una bona manera d'ensenyar als alumnes a seleccionar la informació més rellevant i necessària.

Per tant, crec que és una eina útil però potser els alumnes troben dificultats en el seu ús.

Cap comentari:

Publica un comentari