divendres, 17 d’abril del 2015

Duolingo

Avui després de dues setmanes de vacances, hem dedicat la sessió de Programes Multimèdia Infantils i Juvenils, a presentar una de les aplicacions que més ens han cridat l'atenció de les tres que havíem de seleccionar.

És cert que les aplicacions que s'han comentat, han estat del meu interès, però avui us presentaré la que juntament amb la meva companya Alba Torras hem analitzat i exposat.

Logo de l'app duolingo
Duolingo és una aplicació gratuïta basada en l’aprenentatge d'idiomes i és molt atractiva perqué és com un joc. Els alumnes han d'acumular punts i no poden perdre els cors disponibles. Si l’alumne perd els punts, haurà de començar la lliçó.

L’aprenentatge es divideix en diferents etapes i pots escollir començar per un nivell bàsic o fer una prova de nivell de 5mn que acreditarà el nivell que has de seguir. 

Pel que fa als exercicis, aquests estan adaptats al nivell i es basen en l’escolta, la pronúncia, la traducció, l’escriptura i el reconeixement de la imatge. Per tant, l'aplicació no només està enfocada al writting, sinó que també tracta de perfeccionar el listening, grammar,speaking i reading.  A més, un cop passes de nivell, et permet visualitzar una gràfica amb el procés que has seguit i l’experiència que et falta per poder seguir avançant de nivell.

Un aspecte a destacar és el propi perfil,  en el qual es pot  visualitzar un esquema amb els nivells que superats i els que no, el propi procés i el dels companys , el nivell al qual et trobes, la puntuació que tens i el nombre de traduccions que has fet.

Pel que fa a l'interfície, puc dir que  és neta, moderna, organitzada, atractiva i amb un disseny que ofereix als usuaris una experiència divertida.  Per altra banda, la interactivitat és selectiva,ja que l'app només realitza preguntes que la persona ha de contestar.

Segons el Model SAMR l’app produeix una millora i un augment,ja que es realitzen activitats que es podrien fer sense cap app però amb aquesta  es milloren aspectes de funcionalitat, ja que la correcció és immediata, pot fer moltes més activitats en menys temps. A més, segons la Taxonomia de Bloom, podem classificar l'app dins de les categories de comprendre i aplicar.

A més duolingo té una versió pels mestres que és duolingo dashboard,  una plataforma online que permet al mestre poder veure el procés dels seus alumnes. L'objectiu és proveir una experiència d'aprenentatge personalitzada, que li proporcioni retroalimentació immediata a cada estudiant i mestre a l’aula. Això pot donar-li més temps als mestres per poder fixar-se en els continguts que més els hi costa assolir, respondre les seves preguntes i sabent en què fallen, poder ajudar-los millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada