dijous, 16 d’abril del 2015

"Las TIC en la enseñanza del inglés como lengua extrangera: una herramienta online y una off-line"

Aquest article ens parla sobre la introducció de les TIC dins les classes de llengua.  Fa referència a la importància del paper de les TIC, ja que aquestes proporcionen més autonomia als alumnes, una millora de la comunicació i de l’accés a la informació, tot remarcant, que el mestre no desapareix, sinó que aquest té el paper d’ajudar als alumnes durant el seu procés educatiu i de seleccionar els millors recursos.

Seguidament fa esment sobre la importància d’utilitzar un bon cercador, ja que la xarxa posseeix moltíssima informació. Entre aquests cercadors destaca:

- Google
- Yahoo
- Altavista

A més, també destaca diferents webs a partir de les quals poder treballar l’anglès amb els alumnes però personalment he destacat aquestes:

- www.efl.net
- www.engish-at-home.com
- www.englishforum.com
- www.englishlistening.com

Dins d’aquest apartat, l’autor defensa que és possible que no tots els exercicis que podem trobar a la web siguin de qualitat, però que és aquí on el mestre ha de posar en pràctica el seu paper com a “filtre”.

Tot seguit, l’autor dóna rellevància a la importància de conèixer als alumnes i poder ensenyar continguts que els motiven, ja que d’aquesta manera potenciarem l’aprenentatge significatiu. Un molt bon exemple a treballar a l’aula a partir de les TIC i la llengua estrangera és el de les vacances, més enfocat a cicle superior, però si ho adaptem es podria realitzar a tots els cicles de primària:

Principalment hem de proposar als alumnes que marxen de vacances a Sydney (Austràlia)

- L’alumne ha de trobar informació sobre les companyies de viatge, els horaris dels vols, les escales i les diferències horàries.
- Buscar informació sobre la temperatura que està fent en els llocs que visitaran.
- Escollir hotel i itinerari per estar 15 dies.
- Escollir restaurants – existeixen restaurants que faciliten la carta online.
- Escollir com organitzaran el temps d’oci (què visitaran, etc)

Per a més informació feu clic aquí.

Com a conclusió, un cop analitzat l’article, penso que un mestre de llengua estrangera no pot deixar passar la quantitat de recursos que hi ha a la xarxa, aquests ha d’analitzar-los prèviament i ha de seleccionar aquells que s’adapten més a les necessitats del seu alumnat. Finalment remarcar la importància del reciclatge professional del mestre i d’estar al dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada